Wake up

Precis när snön kom tillbaka fick jag även den där känslan igen. Är jag kvar för att jag vill eller för att jag inte kom på något bättre att göra? Min lägenhet är sig fortfarande lik. Tom, kall och ensam förutom en soffa som ännu inte är uppackad. Jag har så mycket att göra men egentligen har jag tid. Som på rutin skjuter jag upp problemet till senare.

Jag har åkt malmö tur- och retur redan två gånger i år. Jag träffade gamla drömmare och mindes hur det var att obekymrat leka med livet.

Igår gjorde jag en störtdykning rakt ner i sanden från en av unghästarna och när jag hörde hur nacken knakade och smärtan ilade längs ryggraden trodde jag för ett tag att något hade gått sönder. Efter någon minut av yrsel spottade jag ut gruset och hoppade upp igen. Åter igen blev jag påminnd om att vakna upp. Att våga lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0